HostedVault organisatie instellingen

Leden toevoegen aan je organisatie

Om de veiligheid van je organisatie te garanderen, past HostedVault een proces van 3 stappen toe voor het onboarden van een nieuw lid: Uitnodigen > Accepteren > Bevestigen.

Uitnodigen

Om een gebruiker uit te nodigen voor je organisatie volg je de volgende stappen:

  1. Log in in je webkluis en open je organisatie.
  2. Open het tabblad Leden en selecteer de knop + Lid uitnodigen:


    ?cmd=root&action=download&type=downloads&id=1021

  3. In het venster Gebruiker uitnodigen:
    1. Voer het E-mailadres in waar nieuwe gebruikers uitnodigingen moeten ontvangen. Je kunt maximaal twintig gebruikers tegelijk toevoegen door de e-mailadressen met komma's te scheiden.
    2. Selecteer de rol van het Lid die moet worden toegepast op nieuwe gebruikers. De rol van het lid bepaalt welke machtigingen deze gebruikers op organisatieniveau hebben.
    3. Onder het tabblad Verzamelingen kun je de toestemming van de gebruiker aanpassen. Daarnaast kun je een collectie selecteren waaraan de gebruiker zal worden toegevoegd.

  4. Klik op Opslaan om de aangewezen gebruikers uit te nodigen voor jouw organisatie.

Uitnodigingen verlopen na vijf dagen. Op dat moment moet de gebruiker opnieuw worden uitgenodigd. Nodig gebruikers bulksgewijs opnieuw uit door elke gebruiker te selecteren en het menu : Opties te gebruiken om uitnodigingen opnieuw te verzenden:

?cmd=root&action=download&type=downloads&id=1022

Accepteren

Uitgenodigde gebruikers ontvangen een e-mail van Bitwarden waarin ze worden uitgenodigd om lid te worden van de organisatie. Als je op de link in de e-mail klikt word je doorgestuurd naar een Bitwarden-clientuitnodigingsvenster. Log in met een bestaand HostedVault account of maak een account aan om de uitnodiging te accepteren. Wanneer je een uitnodiging accepteert, ontvang je na bevestiging een melding dat je toegang krijgt tot de organisatie:

?cmd=root&action=download&type=downloads&id=1023

Bevestigen

Geaccepteerde uitnodigingen voor je organisatie bevestigen:

  1. Log in in je webkluis en open je organisatie.
  2. Open het tabblad Leden
  3. Selecteer eventuele geaccepteerde gebruikers en gebruik het menu : Opties om Selectie te Bevestigen:

?cmd=root&action=download&type=downloads&id=1024

Gebruiker verwijderen

Gebruikers verwijderen uit je organisatie:

  1. Log in in je webkluis en open je organisatie.
  2. Open het tabblad Leden
  3. Selecteer de gebruikers die je uit de organisatie wil verwijderen en gebruik het menu : Opties om te verwijderen:

?cmd=root&action=download&type=downloads&id=1025

Toegang intrekken

In plaats van leden volledig te verwijderen, kun je ook tijdelijk de toegang tot je organisatie en de kluisitems intrekken. Toegang intrekken:

  1. Log in op je webkluis en open je organisatie.
  2. Open het tabblad Leden
  3. Selecteer de leden voor wie je de toegang wil intrekken en gebruik het menu : Opties en daarna Toegang intrekken.

?cmd=root&action=download&type=downloads&id=1026

Controleer de 2FA-status van de gebruiker

De 2FA-status van gebruikers kan worden bekeken vanaf de organisatie beheerpagina. Op het tabblad Leden kunnen eigenaren en beheerders zien voor welke gebruikers inloggen in twee stappen is ingeschakeld. Als de gebruiker een slot-pictogram heeft, is inloggen in twee stappen ingeschakeld op dat HostedVault-account.

?cmd=root&action=download&type=downloads&id=1028

 

 


Was dit artikel behulpzaam?

mood_bad Dislike 0
mood Like 0
visibility Weergaven: 210